Tuesday, November 24, 2009

**..sabun untuk kebersihan muka anda..**

BARANG YANG BAIK
TIDAK SEMESTINYA

*JENAMA TERKENAL ....
*BUNGKUSAN YANG CANTIK....
*IKLAN YANG BESAR-BESARAN....
*HARGA YANG MAHAL....
*DIIMPORT DARI LUAR NEGARA....

YANG PENTING PRODUK ITU HALAL,SUCI DAN BERSIH.........****ANDA INGIN MENCUBA****






SABUN MARIGOLD
Sabun Marigold (Calendula) ini diperbuat dari ekstrak bunga Marigold.(bunga marigold hanya terdapat dikawasan musim sejuk dan ia di panggil dengan nama bunga empat musim atau nama saintifiknya, calendula) Ia diproses secara tradisional (hand-made) dan dijamin mutu serta kebersihannya. Ia amat sesuai digunakan tidak kira peringkat usia.

cara penggunaan sabun
Untuk merawat kudis dan gatal setempat, gunakan sabun Marigold. Sapukan buih pada kudis atau kawasan kulit yang gatal. Biarkan sehingga kering. Sabun ini juga berkesan untuk penyakit ekzema. Bagi bayi yang bermasalah dengan ruam lampin, gunakan sabun ini semasa mandi. Lihatlah kesannya insya-Allah akan kering dalam masa dua hari.

SABUN SIRIH

Sabun ini diperbuat dari daun sirih yang terpilih dan diperkayakan lagi dengan madu lebah, diproses secara tradisional (hand-made). Mengikut kajian saintifik, ekstrak daun sirih mengandungi flavonoid dan polyphenol yang bertindak meregangkan kulit mengelakkan kedut serta merawat jeragat dengan berkesan.

cara penggunaan sabun
Untuk merawat migrain atau sakit kepala, gunakan sabun Sirih sebagai syampu rambut kemudian tutup kepala dengan kain atau penutup kepala dan biarkan selama 10 minit. Kemudian bilas dengan air. Sabun ini juga memberi kesan yang baik pada kulit wajah apabila anda menggunakannya sebagai pencuci muka. Anda akan merasai perbezaannya, kulit wajah anda akan terasa lebih bermaya serta terasa kehalusannya.untuk masaalah jeragat hendaklah digunakan berterusan InsyaAllah jeragat akan berkurangan dan hilang.(perhatian ; sabun ini tidak menggunakan bahan kimia untuk asas perubatan,mungkin ia mengambil sedikit masa untuk perawatan jeragat bergantung tebal nipis jeragat seseorang,kebiasaan bagi jeragat yang nipis akan mengambil masa lebih kurang 3 hingga 4 minggu.

SABUN RESDUNG

Sabun Resdung (Sinusitis soap) ini diperbuat dari ekstrak buah bunga Tanjung dan herba terpilih Ia diproses secara tradisional (hand-made) dan dijamin mutu serta kebersihannya. Ia amat sesuai digunakan pada semua peringkat usia.

cara penggunaan sabun
Gosok sabun Resdung dengan kedua tapak tangan sehingga berbuih. Urut perlahan-lahan ke seluruh muka dan biarkan selama 1 hingga 2 minit. Jangan risau sekiranya muka terasa gatal atau miang kerana ia merupakan proses merawat resdung. Untuk menghilangkan kegatalan tersebut dan mendapat kesan yang lebih baik, bolehlah mencuci muka dengan sabun Sirih kemudian bilas dengan air.Tindak balas ketika menggunakan sabun resdung seperti keluar lendir melalui hidung adalah kesan dari proses perawatan resdung,dalam 3 hingga 5 hari ia akan kembali normal,begitu juga ketika membiar 1 hingga dua minit dimuka kebiasaan akan berlaku miang atau gatal disekitar muka, mata dan hidung,jangan berhenti menggunakan sabun resdung,guna sehingga apabila dibiarkan selama 1 hingga 2 minit tak berlaku lagi miang dan kegatalan pada muka.

Harga : RM 6.90

No comments:

Post a Comment